Friday, February 09, 2007

eerste dag in suriname

hallow,

eerste dag in Suriname zit erop, en twas een hete!!!!!
We zijn allevier in Paramaribo, en niet zoals verwacht in het District Para. Het was laat toen we toekwamen, ons vliegtuig was ondergesneeuwd in amsterdam... En toen we toekwamen, moesten we nog kiezen waar we zouden slapen. Het was dus enorm hectisch. Gelukkig waren de mensen heel vriendelijk en behulpzaam.
We slapen per twee op een andere locatie. Tom en Jeroen in een studentenhuis en Stephanie en ik in een studio, vlakbij het centrum. Vanochtend werden we wakker van de fluitende vogeltjes en gekrijs. Eerst dachten we dat het spelende kinderen waren, maar het bleken aapjes te zijn.
Vandaag hadden we een bespreking met de organisatie over de stage. Over twee weken gaan we allevier voor een maandje de jungle in voor veldonderzoek!
Maandag beginnen we met het echte werk, ondertussen nog wa vakantie!

zweterige groetjes vanuit Paramaribo
(we gaan zo rap mogelijk wa fotootjes op de blog smijten)

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Allee hupsakee ! (ofte Fa! in het lokale taaltje voor de komende drie maanden)

Van de sneeuw hebben we donderdag niet veel last/lust gehad, want die smolt als sneeuw voor de zon. Sinds vrijdag ist hier weer stralend blauwe lucht met bijhorend winterzonnetje. (a dei opo mooi tide, zoals ze bij jullie wel eens durven te zeggen)

Ideaal zou ik zo zeggen om ... 3 DIKKE BEZEN TE GEVEN AAN DE JARIGE! In sommige landen is 21 hét jaar van volwassen worden, benieuwd of die jaren van verstand ginder niet overkookt geraken van die hete zwoele temperaturen ;) Maar ^no span^man ;) met een Parbo-biertje in de ene hand en een vliegenmepper in de andere zul je wel wat verkoeling kunnen brengen hihi.

Jullie zullen nu ongeveer rond lokale tijd weer aant ontwaken zijn door de oe-oe-oe-aa-aa-aa-wekker vermoed ik? Ik zou zeggen jongens (en meisje), verwen die jarige vandaag maar es goed, maar niet al té natuurlijk ;) moet hij zo geen volwassenheidsritueel ondergaan? (ik zou daar toch voor opteren :p)

Maar goed, genoeg gezeverd en gezwanst, tijd om de omgeving verder te ontdekken, en tijd voor mij om me weer in mijn thesis te verdiepen jawel!

Te un o mieti!

En laten jullie hier es een adres achter, of verhuizen jullie weer na die maand jungelen?

boesbees van boesboes

2:00 AM, February 10, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Hoi,

Ben blij dat jullie eerste dag precies wel goed verlopen is.

Ik wacht vol ongeduld op fotootjes!

Veel plezier en tot gauw!!

Groetjes,

Rebecca

3:19 AM, February 10, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Hallo Tom en iedereen, Ik ben blij dat de reis en de aankomst zo goed verlopen zijn. Ik heb gehoord dat jullie toch al een beetje ingeburgerd zijn. Het is hier nu zondag late namiddag en een 'beetje' killig buiten. Geniet van de warmte en het zonneke, want hier is het heel wat minder. Maar om jullie toch een beetje jaloers te maken, we hebben gisteren lekkere pannekoeken gegeten. Tom, je was ook uitgenodigd maar ja, je zoekt andere oorden op... :-). Dit berichtje om je Blog eens te proberen... en natuurlijk om achter fotootjes te vragen...We zijn nieuwsgierig.
Anyway, vele groetjes vanuit De Pinte en Zele

8:14 AM, February 11, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Ik wou eigenlijk niet 'anonym', ik denk dat ik iets verkeerd aan gecheckt heb (wat betekent 'sonstiges'in het nederlands of engels ??
Groetjes van Gaby

8:19 AM, February 11, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Dag Tom,

'k hoorde dat je goed aangekomen bent. Heb je al de omgeving kunnen verkennen ? 'k zie dat je al een eerste gelegenheid heb gehad om iets te vieren; ik weet niet wie de jarige is, maar in elk geval felicitaties.
Ben je reeds bereikbaar via telefoon?

Groetjes van thuis aan iedereen.
Noel

8:57 AM, February 11, 2007  

Post a Comment

<< Home